“Znajduj czas na wszystko, wielki pośpiech tworzy wielką stratę”
Benjamin Franklin
Pewnie znasz to uczucie kiedy myślisz, że doba powinna mieć więcej niż 24 godziny? Zastanawiasz się ciągle jak te wszystkie obowiązki zawodowe, domowe, dbanie o relacje a także o swój rozwój osobisty upchnąć w czasie, który nieubłaganie nie chce się zatrzymać choć na chwilę? Ciągle o czymś zapominasz?
Prawdopodobnie niewłaściwie zarządzasz sobą w czasie. Tego można się nauczyć. By stać się dużo bardziej efektywnym musisz zbudować nowe dobre nawyki organizacji swojego czasu.
Istnieje kilka technik, które pomogą Ci je wprowadzić. Jednak uwaga! Bez Twojego realnego zaangażowania będzie ciężko, zwłaszcza na początku. Nie martw się jednak na zapas. Gdy przetrwasz początek i będziesz pracował nad nowymi nawykami z czasem staną się one dla Ciebie czynnością automatyczną 🙂
Czy planujesz swój dzień, tydzień, miesiąc?
W książce Franka Betger’a “Jak przetrwać i odnieść sukces w biznesie” czytamy:
“To nieprawdopodobne jak wiele mogę zdziałać jeśli poświęcę wystarczająco dużo czasu na zaplanowanie mojej pracy i mojego dnia i odwrotnie, robię niezmiernie mało jeśli swojej pracy wcześniej nie zaplanuję. Wolę pracować ściśle według planu przez 4,5 dnia i osiągnąć coś, niż pracować przez cały tydzień bez efektów”
Czy wiedziałeś, że Polacy są jednymi z najmniej wydajnych i produktywnych pracowników w Europie?! Wydajność pracy to nic innego jak PKB podzielone przez liczbę przepracowanych godzin. Gdy weźmiemy pod uwagę jeszcze to, że nasz tygodniowy czas pracy jest jednym z najdłuższych na kontynencie, śmiało możemy stwierdzić, że statystyczny polski pracownik pracuje długo ale mało efektywnie!
Na początku mojej drogi jako Wirtualna Asystentka 04 września 2018 r. podczas V Biznesowego Spotkania przy Kawie w Tarnowskich Górach miałam przyjemność wygłosić swój pierwszy w życiu wykład na temat “Zwycięzca czasu. Sposoby na efektywne planowanie i organizację pracy.” Wstępnie omówiłam pięć metod zarządzania sobą w czasie. Tych metod jest więcej, więc jest w czym wybierać, można je ze sobą łączyć tak by dobrać odpowiednią metodę dla siebie.
Mam w planie przedstawić Wam w kolejnych wpisach każdą z tych metod. Tymczasem podziel się informacją czy Ty znasz jakieś metody zarządzania sobą w czasie? Może nie tylko znasz ale i stosujesz w praktyce?